Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Doprovázení adolescentů, kteří po zkušenosti s úmrtím blízkého člověka procházejí existenciální krizí
Jiráková, Jana ; Beneš, Ladislav (vedoucí práce) ; Matochová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem doprovázení adolescentů, kteří po zkušenosti s úmrtím blízkého člověka procházejí existenciální krizí. Cílem práce je získat hlubší vhled do problematiky doprovázení truchlících adolescentů. Úvodní část práce je zaměřena na vztah člověka ke smrti v průběhu dějin a současný způsob zacházení se smrtí a zemřelými v naší společnosti, včetně role pohřebních rituálů. V práci je také popsáno vývojové období adolescence a vztah dospívajících ke smrti. Další část je věnována procesu truchlení, jeho jednotlivým obdobím, komplikacím, a především specifickým potřebám a projevům u adolescentů. Závěrečná část práce je zaměřena na proces doprovázení, jeho typy, způsoby, možné problémy, doprovázející osoby a charakteristiku existenciální krize.
Proměna víry v duchovní krizi: Zkušenost Terezie z Lisieux a Nicolae Steinhardta ve světle přístupu Viktora Frankla.
Pola, Pavel ; Noble, Ivana (vedoucí práce) ; Kočandrle Bauer, Kateřina (oponent) ; Vogel, Jiří (oponent)
Pavel Pola, Proměna víry v duchovní krizi. Zkušenost Terezie z Lisieux a Nicolae Steinhardta ve světle přístupu Viktora Frankla, disertační práce. Praha: UK ETF 2023. Tato práce se zabývá tématem duchovní krize a otázkou, jak je možné tuto krizi ovlivnit, aby vedla k pozitivní proměně člověka a jeho víry, a jaké má tato krizí ovlivněná víra charakteristiky. Nejprve tuto otázku zkoumám na základě zkušenosti a psychologického přístupu Viktora E. Frankla, který mluví o existenciální krizi charakterizované absencí smyslu. Podle Frankla je hledání smyslu hlavním krokem k tomu, aby byl člověk transformován pozitivním směrem - tedy aby jej krize vedla k uspořádání priorit, k vědomí odpovědnosti, ochotě k sebetranscendenci a přijetí nezměnitelné reality. Zkušenost duchovní krize pak analogickým způsobem zkoumám u dalších dvou autorů na základě jejich autobiografií: Terezie z Lisieux a Nicolae Steinhardta. Nejprve se zabývám tím, jak se utvářela jejich víra a jak vypadala jejich duchovní krize. Pak analyzuji kroky, které přispěly k tomu, aby krize jejich víru nezničila, ale proměnila v pozitivním smyslu. A na závěr se zabývám tím, jak tato jejich proměněná víra vypadala - a paradoxně dospívám k tomu, že nebyla silnější a neochvějnější, protože duchovní krize je dovedla k překročení víry samotné směrem k jejímu...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.